nie przekonany klient 3

CO JEŚLI TWÓJ POTENCJALNY KLIENT NIE WIERZY W TWÓJ PRODUKT/ USŁUGĘ?0

Do potencjalnych klientów wychodzimy ze szczególną ekscytacją, ale też z niepewnością. Wierzymy w swój produkt/usługę i chcemy żeby jak najwięcej osób z niego skorzystało i doceniło jego wartość. Z drugiej strony wychodząc na rynek z nową ofertą nigdy do końca nie możemy przewidzieć, jak zareagują nasi docelowi odbiorcy, nie wiemy, jak się przygotować do rozmowy z potencjalnym klientem/czym go przekonać, więc boimy się negatywnych opinii. I tu trochę koło się zamyka, bo dopóki nie masz wypracowanego systemu pozyskiwania klientów, w tym skutecznego odpowiadania na ich obiekcje, wątpliwości Twoich docelowych odbiorców biorą górę.

Bez względu na to, jakie jest podejście Twojej grupy docelowej do tego, co oferujesz, pamiętaj o zasadzie, że TO TY MASZ PRZEKONAĆ POTENCJALNYCH KLIENTÓW, A NIE ONI CIEBIE. Nie możesz dopuścić do tego, żeby to w Tobie pojawiło się zawahanie. Wtedy na pewno nic nie sprzedasz. Nie znaczy to jednak, że masz nie słuchać opinii rynku- to w końcu podstawa skutecznej komunikacji w biznesie. Prawdę powiedziawszy to właśnie w tym problem, że rzeczywiście nie słuchamy wystarczająco swoich potencjalnych klientów, a staramy się ich od razu skłonić do zakupu. Potem albo się wycofujemy, gdy nie widzimy zainteresowania naszymi produktami lub usługami albo podejmujemy walkę na argumenty i w efekcie tylko zniechęcamy swoich potencjalnych klientów. Jeżeli Twój potencjalny klient ma wątpliwości, zrób wszystko żeby się dowiedzieć, czym są one spowodowane?, jakie to są konkretnie wątpliwości?, dlaczego nie jest przekonany do Twojej oferty? Nawet jeśli nie przekonasz tej konkretnej osoby, a przynajmniej nie od razu, to i tak będziesz w stanie lepiej się przygotować do kolejnych rozmów.

Oczywiście z doświadczenia wiem, że to nie jest wcale proste otworzyć się na sceptyczne uwagi potencjalnych klientów. Naprawdę ciężko jest zachować dystans skoro sprawa dotyczy produktu/ usługi, w którym pokładamy tak dużą nadzieję. Niemniej daj swoim potencjalnym klientom prawo do swojej opinii i nie bierz tej opinii do siebie. Spróbuj zrozumieć ich podejście, sposób myślenia. Ale nigdy nie wątp też w wartość tego, co robisz. Przekonuj, pokazuj nowe możliwości, lecz nie staraj się też niczego udowadniać za wszelką cenę. Nie poddawaj się po pierwszym podejściu. Sprzedaż, budowanie świadomości rynku jest procesem. Ale też nie oglądaj się ciągle na tych, którzy nie wykazują szczególnego zainteresowania rozwiązaniami, których dostarczasz. A przede wszystkim, mów językiem korzyści dla klienta. Klienci nie kupują produktów. Klienci kupują to, co dzięki danemu produktowi, czy usłudze mogą zyskać. Kluczem jest zrozumienie, co jest najważniejszą potrzebą Twojego potencjalnego klienta oraz rzetelne wytłumaczenie potencjalnemu klientowi, jak mu możesz pomóc.

No i na koniec, choć wcale nie najmniej istotna jest TWOJA MARKA. Owszem zdarza się tak i to często, że jeden przedsiębiorca sprzedaje to samo, co drugi, działają mniej więcej tak samo, ale jeden ma klientów, a drugi nie. Jednemu ludzie wierzą, a drugiemu już nie koniecznie. Ludzie potrzebują dowodów w postaci innych osób, które skorzystały z Twoich rozwiązań i odnoszą dzięki temu wymierne korzyści w obszarze, którym się zajmujesz. To jest ten etap kiedy sami będą się do Ciebie zgłaszać. Wszyscy to wiemy. Natomiast istotne jest zrozumienie, co masz zrobić żeby wzbudzić zaufanie u tych pierwszych klientów? W tym celu spróbuj odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego potencjalny klient może Ci zaufać? Pamiętaj też, że aby ktoś mógł Ci zaufać, Ty pierwsza/y musisz uwierzyć w swoje kompetencje i mocne strony. Moim zdaniem takim pierwszym fundamentalnym krokiem do tego, aby wypracować silną relację ze swoją grupą docelową jest stały, systematyczny kontakt z ludźmi, z którymi chcesz pracować. Nie dzwoń do potencjalnego klient tylko wtedy, gdy chcesz mu coś sprzedać. Okazuj mu zainteresowanie cały czas. Zresztą rzadko kiedy pierwsza rozmowa wystarczy do zakupu. Musisz zbudować silniejszą relację. Przebywaj w miejscach, gzie możesz spotkać osoby ze swojej grupy docelowej. Udzielaj się w grupach na fb, czy wśród swoich znajomych. Dziel się swoją wiedzą tam, gdzie możesz. W ten sposób zbudujesz autorytet eksperta, a i Ty sam/a poczujesz się o wiele pewniej w kontakcie ze swoimi docelowymi klientami.

Nowe, czy to produkt/usługa, czy firma, zawsze budzi opór albo obojętność. A już rzadko kiedy wywołuje gotowość do zakupu. Zaakceptuj to. Postaraj się zrozumieć stanowisko drugiej strony (rynku, Twojej grupy docelowej) i zrób wszystko co możesz w tym momencie zrobić żeby pokazać, że to, co oferujesz jest naprawdę wartościowe.

Sylwia Zięba

Coach&Trener dla przedsiębiorczych osób, które rozwijają swoje biznesy

www.kapitalrozwoju.pl

grupa Zamień Pasję w Biznes

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress